piątek, 29 sierpnia 2014

Wycieczka i wypoczynek w Grecji

12-20 sierpnia 2014r. 37-osobowa grupa polsko-ukraińska  wyjechała na wycieczkę do Grecji. 12 członków naszego Towarzystwa podróżowali wspólnie z grupą pracowników oświaty z Tarnobrzega liczącą 25 osób.
Wyjechaliśmy z Przemyśla 12.08 w godzinach porannych do Tarnobrzega, a stąd do Słowacji. Nocą przejechaliśmy przez Węgry  i Serbię, o świcie byliśmy już w Macedonii, a około godziny 11 przybyliśmy do hotelu tranzytowego w okolicach Tessalonik. Tam był krótki wypoczynek, posiłki i kąpiele w basenie.

Do tego samego hotelu znów wróciliśmy po tygodniowym wypoczynku w Loutraki. Pogróżując do Loutraki, oglądaliśmy wspaniałe greckie widoki z górami, ogrodami oliwnymi, tunelami i cudownym wybrzeżem morskim. W Łoutraki spędziliśmy 5 dni.Mieszkaliśmy w hotelu nad Morzem Jonowym i każdego dnia oprócz wypoczynku na plaży mieliśmy wspaniałe wycieczki.

W Meteorach zwiedzaliśmy wiszące klasztory wybudowane na skalnych szczytach. W Atenach oglądaliśmy Akropol,Łuk Hadriana, zmianę warty pod Parlamentem, Grób Nieznanego Żołnierza, spacerowaliśmy po ateńskiej starówce z  malowniczymi uliczkami. Bardzo zachwycająca była podróż statkiem po Kanale Korynskim, łączącym dwa morza –Morze Egejskie i Morze Jonowe, z których każde ma swoje osobliwości.A jeszcze wspaniała kolacja w tawernie z kuchnią grecką i tańcami ludowymi. Po drodze powrotnej było zwiedzanie Delf-starożytnej Grecji.

Wyjechaliśmy z Grecji zabierając ze sobą najmilsze wspomnienia i z chęć przyjechać tam znów.
Nasza grupa wyraża serdeczne podziękowanie nauczycielom z Polski za przyjażń, życzliwość i tak miło wspólnie spędzony czas.
 Składamy  serdeczne podziękowanie na ręce Pani Ireny Stec, dyrektora firmy turystycznej „Poloniny” z Przemyśla za umożliwienie nam tej podróży. Dziękujemy również naszym kierowcom –Panu Eugeniuszowi i Panu Zdzisławowi za opiekę, pomoc w różnych sytuacjach oraz za szczęśliwą i bardzo przyjemną podróż.