niedziela, 15 lipca 2012

Uczestniczyłam w Letniej Akademii

Tego roku byłam uczestniczką XIII LAKiJP .Najpierw chcę złożyć podziękowania na ręce pana Jerzy Akielaszka , dzięki staraniom którego byliśmy uczestnikami XIII LAKiJP., Prezydenta miasta Glógowa Pana Jana Zubowskiego i pana dyrektora Leszka Lenarczyka za założenie LAKiJP , pani Katarzyny Reszki, która była współorganizatorem tegorocznej akademii , za rodzinną atmosferę panującą między uczesnikami , pani Agnieszki Grabiwody. 






Na wykładach dowiedzieliśmy się o szczegółach z historii Rzeczypospolitej jako wielonarodowego państwa,  o historii polskiego narodu , małą cząstką którego jestem , podczas  podróży do Krakowa, Sandomierza , Lublina , Białegostoku mieliśmy możliwość zobaczyć ślady  historii naszych przodków.. Punktem kulminacyjnym była podróż do Wilna , gdzie w Ambasadzie RP były wręczone dyplomy wszystkim uczestnikom Letniej Akademii. Najbardziej dramatycznym momentem było pożegnanie uczestników XIII  LAKiJP.

 Pomiędzy wykładami mieliśmy także zajęcia sportowo-rekreacyjne , braliśmy udział w "Kresach 2012", najbardziej  spodobały mi się
spędzone chwile u rodziny Państwa Maryli i Krzysztofa Słowek w Radzynie
.,  gdzie wszyscy śpiewali  przy ognisku. Piosenki żeglarskie uczył nas śpiewać Pan Jerzy Śliwak i kapitan Ryszard Kulesza.









  Przejażdżke po Jeziorze Sławskim zorganizowali Państwo Halina i Ryszard Kuleszowie. Kapitanem statku był Pan Karol Ankudowicz.
Miłe wspomnienia o XIII LAKiJP na zawsze pozostaną  w mojej pamięci.




Na razie glównym swym zadaniem uważam przekazywanie tego, co poznałam w czasie  XIII LAKiJP ludziom : pamięć o naszych przodkach i to, że jesteśmy dziećmi narodu polskiego.
                                                                    autor Irena Boluch

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz