czwartek, 8 sierpnia 2013

Świetna lekcja polskości..

           W tym roku uczestniczyłam w XIV Letniej Akademii Kultury i Języka Polskiego w Głogowie. Zawsze bardzo interesowałam się historią Polski, uczyłam się języka polskiego, ponieważ mój pradziadek, moja babcia i ojciec są Polakami.

           Dzięki Letniej Akademii lepiej poznałam historię Polski, doskonaliłam język polski i poznałam nowych miłych przyjaciół. Od lat dziecięcych bardzo lubię zwiedzać muzea. W Głogowie, gdzie właśnie byłam, jest wspaniałe muzeum w starym zamku. Tam słuchaliśmy interesujące wykłady o historii tego miasta i jego zabytkach. Również były wykłady o powstaniu styczniowym, ponieważ w tym roku przypada jego 150-ta rocznica. Dowiedziałam się, jak ważną rolę odegrywały w tamtych czasach kobiety. Każdy wykład był zachwycujący i budził wielkie zainteresowanie.


           Najbardziej spodobało mi się stare miasto we Wrocławiu, szczególnie przepiękny wielki kościoł otoczony różnobarwnymi budynkami. Wąskie uliczki wprowadzały nas w przeszłość. Wrocław to wspaniałe miasto, w którym wszystkie zabytki opowiadają o historii.
           Również zwiedziłam Ogród Japoński, który jest po prostu cudnym. 
           Byliśmy w Litwie i zwiedziliśmy jedno z najpiękniejszych miast Wilno; duzo kościołów, zabytków, cmentarz.






           Uważam, że ten czas, który spędziłam w Letniej Akademii, był dla mnie i moich przyjaciół wielkim darem. Serdecznie dziękuje wszystkim organizatorom, wykładowcom, naszym opiekunom za to, że umożliwili nam uczestniczenie w Letniej Akademii Kultury i Języka Polskiego.

Z wyrazami wdzięczności i szacunku Walentyna Dowha.

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy artykuł, piękna fotografia, natura, architektura Super!
    Walentynki mądry!

    OdpowiedzUsuń