sobota, 21 lipca 2012

Moje najmilsze wspomnienia o Akademii


   Tegoroczne wakacje są dla mnie czasem wspaniałym. Wyjazd do Polski, dziesięć dni spędzonych w Głogowie, a później wycieczki do innych polskich miast i do Litwy, wszystko to pozostało w pamięci jak coś bardzo miłe i piękne.
Pan Jerzy Dymytryszyn oprowadza i zapoznaje z historia miasta Glogowa mlodziez z akademii



 Między kolegami panowała bardzo przyjazna atmosfera. W Letniej Akademii Kultury i Języka Polskiego poznałem swoich rowieśników z Białorusi, Litwy, Ukrainy, staliśmy się szczerymi przyjaciółmi.


 Każdy z uczestników miał kolegę lub koleżankę z Polski. Mój kolega pomagał mi doskonalić język polski, rozmawialiśmy na różne tematy, dużo czasu spędziliśmy razem, a to wszystko bardzo mi pomogło zdobywać wiedzę o Polsce,o życiu i sprawach polskiej młodzieży.
    Bardzo interesującymi były  wykłady z historii, zajęcia sportowo-rekreacyjne, nauka pieśni patriotycznych, filmy kinematografii polskiej, wspaniałe wycieczki  do Krakowa, Sandomierza, Lublina,Wilna i innych miast, w trakcie których poznaliśmy dużo zabytków, dzieł sztuki, poszerzyliśmy naszą wiedzę.





Mlodziez wypoczywajaca u Panstwa Maryli i Krzysztofa Slowek


Pan Krzysztof Slowek uczy mlodziez grac w bule


Pan Jurek Sliwak uczy piosenek zeglarskich









                                                                         Fot. D. Paterek
 Bardzo mi się podoba Polska, jest to naprawdę przepiękny kraj. Chętnie pojechałbym w następnym roku, by jeszcze raz uczestniczyć w Letniej Akademii Kultury i Języka Polskiego.
     Serdecznie dziękuje za zaproszenie i za wspaniałą organizację naszego pobytu w  Letniej Akademii Prezydentowi miasta Głogowa panu Janowi Zubowskiemu, panu dyrektorowi  Leszkowi Lenarczykowi, radnemu Rady Miejskiej Głogowa panu Jerzy Akielaszkowi, naszym miłym opiekunkom pani Katarzynie Reszce i pani Agnieszce Grabiwodzie oraz wszystkim, kto przyczynił się do tak ważnej dla nas sprawy.    
                                                                  autor Walery Sereda.

 http://www.tv.master.pl/tv_video_reportaz.php?id=362

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz